skjermbilde med remarketing annonse

Etter en stund klikker du deg inn på en nyhetsartikkel på dagbladet.no for å se hva som har skjedd i verden det siste døgnet. Det dukker plutselig opp en annonse fra akkurat den nettsiden du var innom tidligere, med nøyaktig de samme skoene du har sett på! Er du den som tenker at dette er en tilfeldig annonse, eller ikke? Uansett, sannsynligheten øker for at du klikker deg inn på nettsiden igjen og fullfører kjøpet. Denne metoden for å bevare oppmerksomheten til brukeren, kalles remarketing.

modell som vises stegene i remarketing

Ved remarketing benyttes dataene fra nettsiden din til å målrette annonser direkte mot interessenter som har besøkt siden din tidligere. Svært mange forlater nettsiden uten å kontakte kunde via skjema eller netthandel. Remarketing gjør det mulig å opprettholde kontakten med personer som allerede har vist interesse for dine produkter eller tjenester – på en kostnadseffektiv og konverteringsvennlig måte.

Du trenger ikke å være redd for at brukere skal oppfatte ditt firma som for pågående. Her handler det om å velge riktig strategi, blant annet ved å sette opp en begrensning på antall ganger samme person blir eksponert for din annonse. Da vil annonsen kunne oppfattes som en vanlig displayannonse.

Alle som tilbyr en tjeneste eller et produkt, ønsker å være i kundens hukommelse mens kunden er i en aktiv kjøpsprosess. Remarketing øker sannsynligheten for at interessenten ender opp som kunde hos deg fremfor din konkurrent. Det passer derfor uansett om du retter deg mot bedriftsmarkedet eller privatmarkedet.

Vi i CoreTrek hjelper gjerne deg og din bedrift med remarketing, både på Google og i sosiale medier. Sammen med deg utarbeider vi en strategi og setter opp de nødvendige tekniske løsningene for å kjøre en effektiv remarketingkampanje for deg.