Samlet vil selskapet ha 72 ansatte på sine kontorer i Oslo, Sandefjord, Sandnes og Stavanger. Empatix flytter sitt kontor til Sandefjord i løpet av sommeren, og de syv ansatte i Empatix som har jobbet tett med CoreTrek helt siden oppkjøpet i fjor blir nå våre kollegaer på ordentlig.   

Empatix - et sterkt innovasjonsdrevet selskap

Gründer og daglig leder av Empatix, Thomas Ekdahl, startet selskapet som et enkeltmannsforetak i 1995, og en av de største kundene som har vært med nesten hele veien, er PostNord. 

- Jeg er lidenskapelig opptatt av teknologi og har alltid likt å se de mulighetene teknologi kan gi i en kommersiell og brukervennlig kontekst. Vi i Empatix gleder oss over de mulighetene som åpner seg ved å være en del av et større fagmiljø med spennende prosjekter og kunder, sammen med nye dyktige kolleger, sier Thomas Ekdahl. 

Sikter mot 100 millioner i omsetning i 2021

CoreTrek har stor etterspørsel etter skreddesydde webapplikasjoner som digitaliserer prosesser for våre kunder, i tillegg til utvikling av mer tradisjonelle nettsider, intranett og nettbutikker. Med Empatix på laget kan vi tilby et enda mer komplett spekter av løsninger. 

- Vi tror på fortsatt vekst og vil fremover satse på å ansette enda flere flinke personer, kanskje vil det også bli flere oppkjøp. For oss var Empatix en svært velkommen tilvekst i CoreTrek med sin sterke kompetanse innenfor digitalisering av prosesser. I 2020 hadde CoreTrek og Empatix en samlet omsetning på 82 millioner kroner og et samlet resultat på 11,5 millioner kroner før skatt. Vi sikter mot 100 millioner i omsetning og håper å nå den milepælen i 2021, sier administrerende direktør Kristian Susnic.

Vi søker dyktige utviklere. Les mer om stillingen her

CoreTrek blir nå et helhetlig byrå

Med oppkjøpene som er gjort de siste årene er CoreTrek nå rigget til å være en komplett partner for sine kunder.

- Nå satser vi spesielt på vårt konsept som helhetlig digital partner og media-/markedsbyrå. Dette betyr at vi kan bistå på alle plan med nettløsninger, fra rådgivning og strategi til kampanjer, digital markedsføring, søkemotoroptimalisering og innholdsproduksjon. CoreTrek ønsker et tett samarbeid med kundene slik at deres nettløsninger fungerer optimalt og er godt synlige i Google, Facebook eller andre digitale flater. Vi ser frem til en spennende reise både sammen med nåværende og nye kunder. Fremtiden ser lys ut, avslutter Susnic.