Vi styrker kompetansen ytterligere med Monica Vigrestad ombord!

Noen ganger når vi får inn en spennende kunde kan vi si at “CoreTrek har fått en stor fisk”. Nå er det fryktelig fristende å bruke det samme uttrykket når det gjelder ansettelsen av Monica Vigrestad. Dette er en dame som har en knallsterk CV og utrolig mye bra kompetanse som kundene våre og vi her i CoreTrek vil lære enormt mye av!
Den 2.juni hadde Monica sin første arbeidsdag hos oss på Sandnes-kontoret, og det var bare såvidt hun rakk innom kontoret før det bar rett ut i kundemøter.
Monica har med sin lange erfaring i bransjen opparbeidet seg en unik kompetanse i det å se ting fra kundens ståsted. Hvor trykker skoen for kunden? Hvordan kan våre løsninger på best mulig vis bidra til å løse kundens behov? Hun har sin styrke i å identifisere og beskrive dette behovet som kunden kanskje ikke alltid har helt klart for seg selv heller, sier administrerende direktør Kristian Susnic.
En katalysator
Monica har svært allsidig bakgrunn fra både IT og telekom. Hun kommer til oss fra Arribatec hvor hun har jobbet som prosjektleder for noen av deres største kunder. Monica har erfaring med både små og store internasjonale selskap og har besittet roller innenfor ledelse, salg, system- og løsningsdesign, leveranse, drift og support. Hun er litt som tikjemperen Markus Rooth i friidrett; en komplett utøver innenfor vårt fagfelt. Etter mer enn 25 år i bransjen elsker hun fortsatt faget sitt:
Med over 25 års erfaring fra IT- og telekombransjen lurer fremdeles familie og venner på hva jeg ønsker å bli når jeg blir stor. Her er jeg ganske klar i talen: Jeg vil jobbe med teknologi i samhandling med mennesker så lenge jeg lever, sier Monica.
Det er jo akkurat dette samspillet mellom teknologi og mennesker som også vi i CoreTrek er så glade i. Et samspill vi har hatt fokus på i vår drift helt fra dag én for 25 år siden. Derfor er det for oss alltid gledelig å få inn nye ansatte som ser dette perspektivet.
Mitt mål er å hjelpe kunder se hva som finnes av muligheter, ta tak i problemstillinger og komme med løsningsforslag. Jeg ønsker å bidra til verdiskaping for kundene våre og tilby brukervennlige løsninger som kunden kan ha eierskap til, og vokse med. Noen ganger innebærer det at jeg må utfordre kunden for at de skal se nye muligheter. En må tørre å stille noen kritiske spørsmål og “pirke litt”. Min styrke er å se ting utenfra, se synergiene, og hvordan behov, prosesser, systemer og løsninger kan sys sammen til skalerbare og helhetlige løsninger som gir verdi for den enkelte kunde.
CoreTrek er kompetente, solide og nedpå
Vi er selvsagt svært glade for at Monica valgte å takke ja til å jobbe hos oss. Samtidig er vi også nysgjerrige på hva som fikk henne til å velge oss fremfor andre aktører i vår bransje.
Jeg liker at dere er på ett og samme lag med den enkelte kunde, og kan levere skreddersøm for ulike problemstillinger og behov. Jeg liker også at dere er nedpå, “hands on” og operative. Daglig leder er ute i felten og kjører kundemøter og forprosjekter, det forteller meg om en bedrift som utøver “core value”. Dere tilbyr kundene bærekraftige løsninger, er fremoverlente og har en god standing i markedet. Jeg ønsker å kunne tilføre CoreTrek min kompetanse, for å ta ytterligere steg mot en mer komplett partner til kundemassen. Hos CoreTrek ser jeg en spennende fremtid. Jeg tror jeg har funnet et team jeg kan lære nye ting av, sparre med, samt få bidra med egen erfaring og kompetanse.
Vi vet at Monica i fritiden er veldig ivrig på golf. Golf handler om presisjon, å vurdere terreng og forhold slik at man treffer hullet med golfballen. Her er det hele tiden små delmål på veien mot hovedmålet. Kanskje kan vi trekke en parallell mellom det å spille golf til det som trigger Monica i arbeidslivet også:
Jeg drives av resultater og av å levere gode system og løsningsdesign, og jeg trives på veien mot måloppnåelse i samhandlingen med kunder og kollegaer, avslutter Monica.
Velkommen Monica - vi gleder oss!