Privatpersoner kan med denne løsningen levere inn returer direkte i pakkeautomaten så lenge de har en gyldig returetikett - enten fra avsender eller printet ut hjemme.

CoreTrek har utviklet PostNord-appen som benyttes for å bestille retur

Det var den 13. januar i år at løsningen med retur fra pakkeautomat ble satt i produksjon, og hittil har alt gått veldig bra. CoreTrek har utviklet appen som sluttbrukerne benytter for å reservere en luke i pakkeautomaten og åpne den reserverte luken for å levere pakken. For å kunne benytte deg av returløsningen må du laste ned den nyeste utgaven av PostNord Norge-appen. Med grundig testing er vi trygge på at dette har blitt en god løsning som vi håper blir godt mottatt i markedet.

Pakkeautomaten har blitt en kundefavoritt 

Det er spennende å utvikle bruksområdet til pakkeautomaten som fort har blitt en kundefavoritt. Den nye tjenesten er i første omgang rettet mot retur av pakker, men det er også mulig å levere inn etter at man har bestilt sending av pakke med PostNord. Dette gjør du ved å skrive ut etiketten hjemme og deretter velge “automat innlevering” på den bestilte sendingen i appen. 

2024 ble et rekordår for PostNord og veksten skal fortsette i 2025

PostNord kan se tilbake på et meget godt år hvor særlig Black Week ble aktiv med tanke på utlevering av pakker i pakkeautomater. 

Hele 140 000 lukeåpninger ble det i den mest hektiske uken. Totalt var det utplassert cirka 3700 pakkeautomater fra PostNord  i Norge i 2024, og dette antallet skal økes til cirka 5000 pakkeautomater i løpet av 2025.