SEO - innhold som er relevant og som blir funnet
Tekst, bilder og søkemotoroptimalisering (SEO) - Dette er tre elementer som er viktig for å oppnå suksess på nett. Nettsiden skal være nyttig, inspirerende eller utløse en ønsket handling hos de som besøker den. Minst like viktig er det at innholdet gjør siden din synlig i Google eller andre søkemotorer.
Å vedlikeholde et nettsted og sørge for at det er oppdatert, krever både ressurser, kompetanse og tid. Våre innholdsrådgivere og innholdsprodusenter tilbyr mange tjenester som gjør det enklere for dere å holde nettsidene relevante og levende i en hektisk hverdag.
Hva må til for å bli funnet på nett?
Vi i CoreTrek hjelper gjerne til med konkrete oppgaver, som å skrive og publisere nyheter, eller vi kan steppe inn som webredaktør i hektiske perioder. Vi har lang erfaring i utarbeidelse av tekster og blogginnlegg, utarbeidelse av manus og filmproduksjon, fotoopptak til nettsider, portretter eller inspirasjon og selvsagt produksjon av animasjonsfilmer som kan forklare et produkt eller en tjeneste. Google favoriserer nettsteder med en god miks av relevant innhold, så det å ha fokus på ulike former å presentere tjenester på, vil samlet gi en økt rangering i søkemotorer.
SEO - et kontinuerlig arbeid
I tillegg kan vi bistå med søkemotoroptimalisering som sørger for at ditt innhold svarer på det folk faktisk søker etter enten direkte eller indirekte. Vi tar også en teknisk gjennomgang for å sikre at nettstedet er satt opp slik at det blir enkelt funnet og enkelt funnet og lest av søkemotorerenes roboter. Dermed blir det vurdert som verdifullt og kommer høyere i søkeresultatet.
Digital annonsering og sosiale medier
For øke trafikken til nettsiden anbefaler vi digital markedsføring og godt innhold i sosiale medier. Dermed øker man den totale synligheten, og får bedre effekt av innholdet man har og seo-arbeidet man gjør. Vi utarbeider materiell og setter opp annonsekampanjer i Google, YouTube, Facebook, LinkedIn, SnapChat og Bing - for å nevne noen digitale kanaler. I denne sammenhengen bør man også vurdere nyhetsbrev eller mailutsendelser og konverteringsoptmalisering av nettsiden. Sett samme gir slike aktiviteter nettstedet et løft samtidig som det gjør siden mer synlig i søk, samler inn leads og sørger for konverteringer.
Det er stor konkurranse om kundene i den digitale verden og en kombinasjon av godt organisk innhold på en nettside og annonsering i de kanalene hvor det gjøres søk, vil sammen øke lønnsomheten og fortjenesten på det arbeidet man legger ned i nettsiden.
Optimalisering og analyse er en viktig del av dette arbeidet og månedlige rapporter gir våre kunder en god tilbakemelding på arbeidet og resultater så langt, samt at det legger et godt grunnlag for kommende kampanjer.
Ta kontakt med våre rådgivere, så finner vi ut hva deres behov er, og utarbeider gode løsninger for at dere skal nå de ønskede mål.