Google Analytics - verdens mest brukte webanalyseverktøy

Google Analytics er favorittverktøyet vårt når vi ønsker innsikt i hvordan vi kan forbedre brukeropplevelsene, øke antallet konverteringer på nettsidene og hvilke markedsaktiviteter som fungerer best. Google Analytics er da også verdens mest brukte webanalyseverktøy av en god grunn.

1. juli 2023 sluttet Google å samle inn data gjennom det som de fleste til da kjente som Google Analytics, og alle ble derfor tvunget over til Google Analytics 4. Google Analytics 4 er utviklet med utgangspunkt i krav om økt personvern og endringer i nettlesernes håndtering av cookies. Dersom du har benyttet Googles automatiske overgant til GA4 uten tilpasninger, er det stor sannsynlighet for at oppsettet ikke gir deg korrekt data.

Med vårt oppsett av Google Analytics 4 vil du kunne:

  • Spore og måle riktig data på nettstedet ditt
  • Måle effekten av ulike markedsaktiviteter 
  • Håndtere og administrere tagger og konverteringspunkter
  • Få tilgang til informasjon for forbedret organisk synlighet i søkemotorene (SEO).

Vi tilbyr tre forskjellige pakker for oppsett av Google Analytics 4 eller oppgradering fra Google Universal Analytics til Google Analytics 4. Standardpakken passer de aller fleste, og er basert på et ordinært oppsett / oppdatering. For større nettsteder, eller nettsteder med avansert ecommerce-sporing og konverteringspunkter vil prisen være basert på behov og kompleksitetsgrad.