Innholdsprodusentene i CoreTrek har langerfaring innen journalistikk og markedsføring og kan bistå med språk, rettskriving og at innholdet blir funnet. For å få god trafikk inn til en landingsside må det også være godt innhold på plass. Vi kan bistå med en gjennomgang og optimalisering av eksisterende innhold eller utarbeide nytt.

Film og foto forsterker budskapet

Filmfotograf og animatør sørger for at det visuelle uttrykket blir riktig. For noen målgrupper ser vi tydelig at film og foto forsterker budskapet, mens en god animasjon forenkler en forklaring eller fremgangsmåte. Film, foto og animasjon underbygger også en artikkel eller innhold på en landingsside. En kortere filmversjon er perfekt for bruk i sosiale medier, det er ofte enkle og svært effektive produksjoner som fungerer som gode oppmerksomhetsskapere og trafikkdrivere inn til en landingsside. 

Innholdsprodusenten er en viktig støttespiller

Når det er planlagt kampanjer i for eksempel Facebook og LinkedIn, er innholdsprodusenten en god partner i planleggingsfasen og jobber ofte tett med medierådgiver/digital markedsfører om deler av kampanjen skal gå i betalte kanaler som Google Ads eller sponsede poster på Facebook. En miks av organisk og betalt synlighet er svært ofte svært effektivt for å oppnå ønsket synlighet enten det er for å komme høyere opp i søkeresultat i søkemotorer, bygge antallet følgere eller øke et konkret salg.

Innholdsprodusenten sørger også for at det som er planlagt i for eksempel et årshjul, blir produsert til avtalt tid og godkjennes av intervjuobjekter, de som er filmet eller andre inkluderte.