Målet er å få kundene til å gjennomføre lønnsomme handlinger på sikt - først må vi bygge relasjon og tillit. I en innholdsstrategi kan man publisere historier gjennom flere kanaler som papir, digitale kanaler, mobiltelefon og sosiale medier. Historiene kan være bilder, video, blogginnlegg, e-bøker for nedlasting og undersøkelser.

Med innholdsmarkedsføring promoteres ikke produktene eller tjenestene direkte, men man bygger et langsiktig forhold ved å gi potensielle kunder godt og nyttig innhold - når kunden ønsker det.

Med innholdsmarkedsføring skal du vise hvorfor du er et godt alternativ og at du besitter den kompetansen kundene er ute etter. Du skal ikke si at du er det…

  1. Innholdsmarkedsføring handler ikke om deg, men om hvordan kunden skal få løst sin utfordring.

  2. Man må kontinuerlig levere slik at kunden ser du er oppdatert og at du kan det du driver med.

Innholdsmarkedsføring er noe som pågår hele tiden, og det er ikke en kampanje med en sluttdato - rett og slett fordi informasjon til kunden ikke er noe man kan slutte med å gi. Det er en strategi som går ut på å engasjere kunder slik at man bygger langsiktige relasjoner og da må det være nytt innhold og oppdatert informasjon til enhver tid. Hvis ikke vil din potensielle kunde søke andre kilder for informasjon. Og det ønsker vi ikke.