Annonsering på Instagram
Lurer du på hvordan du kommer i gang med annonseringen på Instagram? Eller har du kommet i gang, men ønsker hjelp til å optimalisere annonseringen? Våre spesialister har lang erfaring med annonsering på Instagram, og hjelper deg gjerne med å oppnå dine mål.
- Merkevarebygging
- Inspirasjon
- Engasjerende
- Målrettet markedsføring
Over 2,2 millioner nordmenn bruker Instagram, ifølge siste måling. Både Facebook og Snapchat har enda flere, men økningen er størst for Instagram, med 9% flere enn ved forrige måling. Vi i CoreTrek har mange års erfaring med å annonsere på Instagram, og hjelper deg gjerne!
Hvorfor annonsere på Instagram
Hver annonseringsplattform har unike fordeler som passer til ulike kampanjer og målsetninger. Å annonsere på Google er f.eks. godt egnet til å treffe brukere som gjør research om et produkt eller en tjeneste, eller som er nære ved å gjøre et kjøp. Man treffer de som aktivt søker etter noe, med hensikt.
Instagram er i motsetning et visuelt sosialt medium, og handler mer om å inspirere brukerne. Man annonserer på Instagram for å bli oppdaget, for å vekke en interesse, og for å styrke merkevaren.
Et unikt aspekt ved Instagram-annonser er hvor naturlige de oppleves i appen: videoer og bilder i feeden, i samme format som det brukerskapte innholdet. I tillegg vil innholdet i en annonse ofte være av samme type som brukerskapte poster: om man publiserer en inspirerende annonse for joggesko, vil en god annonse ikke skille seg negativt ut i feeden til en bruker som allerede følger motesider på Instagram.
Hvordan annonsere på Instagram
Instagram er en del av Facebooks nettverk, og annonsene lages i Facebooks annonseplattform. Dette innebærer trolig annonsemarkedets beste muligheter for målrettet annonsering. Vi deler mye informasjon med Facebook, noe som er svært nyttig for annonsører. Kampanjer kan enkelt segmenteres etter geografi, demografi, interesser og atferd. Slik når man de som er mest sannsynlige til å bli nye kunder.
Som på Facebook og Google, er det vanligst å betale per klikk når man annonserer på Instagram. Man velger altså selv hvor mye man ønsker å bruke. Våre eksperter har god erfaring med budsjettering, planlegging og fortløpende optimalisering av Instagram-kampanjer.
CoreTrek kan hjelpe din bedrift med å lykkes på Instagram. Kontakt oss i dag for en uforpliktende prat!