Innholds- og SEO-ekspertene i CoreTrek har erfaring innen journalistikk og markedsføring og kan bistå med språk, rettskriving og at innholdet blir funnet. For å få god trafikk inn til en landingsside må det også være godt innhold på plass. Vi kan bistå med en gjennomgang og optimalisering av eksisterende innhold eller utarbeide nytt. 

Innholdsprodusenten sørger også for at det som er planlagt i for eksempel et årshjul, blir produsert til avtalt tid og godkjennes av intervjuobjekter, de som er filmet eller andre inkluderte. 

Filmfotograf og animatør sørger for at det visuelle uttrykket blir riktig. For noen målgrupper ser vi tydelig at film eller en animasjon forenkler og forsterker budskapet, og underbygger gjerne en artikkel eller innhold på en landingsside. Film produsert for eksempel for sosiale medier er ofte enkle og svært effektive produksjoner. 

Når det er planlagt kampanjer i for eksempel Facebook og LinkedIn, er innholdsprodusenten en god partner i planleggingsfasen og jobber ofte tett med medierådgiver/digital markedsfører om deler av kampanjen skal gå i betalte kanaler som Google Ads eller sponsede poster på Facebook. En miks av organisk og betalt synlighet er svært ofte smart og effektivt for å oppnå ønsket synlighet enten det er for å komme høyere opp i søkeresultat i søkemotorer, bygge antallet følgere eller øke et konkret salg.