Ønsker å nå flere

Norske Finansanalytikeres Forening skal gå fra å være en forening for finansanalytikere til å være en forening for de som arbeider innenfor finans- og kapitalmarkedet. Gjennom markedsutvikling skal de nå ut til en større målgruppe og øke medlemsmassen. Derfor bytter de navn til Forening for finansfag, da det favner bredere, men allikevel er det tett på kategorien og dagens navn.

Oppgaven

I forbindelse med navneskifte var det behov for en modernisering av logo, fonter og farger, samt justering av nettsiden i henhold til ny profil. Det var også viktig å kommunisere navneskiftet til eksisterende medlemmer og potensielle nye medlemmer.

Leveranser

Ny og modernisert logo

 

ffn logo

 

Profilmanual med nye profilfarger, typografi, bildestil og grafiske elementer

 

profilmanual

Ansiktsløft av nettside 

ffn nettside

 

Annonsering i sosiale medier

annonse ffn

 

Coretrek hjalp oss med vår prosess med lansering av nytt navn. Vi fikk hjelp av et dyktig team og er svært fornøyd med resultatet. Våre kontaktpersoner var både kreative, kvalitetsbevisste og jobbet strukturert og planmessig på samme tid. En god kundeopplevelse. - Mette Lindbæk, Administrerende direktør Forening for finansfag

 

Dette har vi levert:

  • Personas – forarbeid, workshop og etterarbeid - for bedre forståelse av målgruppene

  • «Ansiktsløft» av nettside inkludert bilder og grafikk

  • Ny logo

  • Ny profilmanual med nye profilfarger, typografi, grafiske elementer, bildebruk og annet materiell.

  • Lanseringsplan for implementering av nytt navn

  • Annonsering i sosiale medier inkludert A/B-testing av ulike bilder

  • Prosjektledelse