• Rådgivere og prosjektledere
  • Designere
  • Utviklere
  • Komplett digital partner

Digital annonsering

Ved bruk av digital annonsering kan effekten av organisasjonens investering i søkemotoroptimalisering (SEO) økes betraktelig.

Med søkemotorannonsering treffer du de som aktivt er ute og søker etter dine produkter og tjenester, og med målrettede annonser kan vi styre disse kundene direkte inn på dine nettsider. Bare i Google finnes det flere måter å annonsere på:

  • Google Ads (tidl. Adwords): Tekstannonser som dukker opp som resultater i Google-søket. Annonsene tilkobles søkeord man selv velger, slik at man blir synlig for de som søker etter produktene og tjenestene man tilbyr.

  • Google Shopping: Bildeannonser, med pris og beskrivelse, som dukker opp i Google-søket. Annonsene hentes automatisk fra din nettbutikk, og fanger øyet i større grad enn tekstannonser.

  • Google Remarketing: Bildeannonser som vises på nettsider i Googles Displaynettverk (tusenvis, som TV2, Dagbladet og Nettavisen), for de som allerede har besøkt nettsiden din. Å rette annonser mot de som allerede har vist interesse for dine produkter eller tjenester gir gode resultater.

  • Google Display: Bildeannonser som vises på nettsider i Googles Displaynettverk (tusenvis, som TV2, Dagbladet og Nettavisen). God annonseringsmetode for å vekke interessen hos potensielle kunder, og spre budskapet bredt.

  • Facebook: Som det mest brukte sosiale mediet, tilbyr Facebook en stor plattform for annonser som når ut til svært mange. Og all brukerdata gjør at man veldig effektivt kan segmentere annonseringen, og målrette budskapet etter geografi, demografi, interesser og atferd.

  • Instagram: Bildeannonser som opprettes via Facebook, og som derfor er like egnet til å målrettes mot brukergrupper som er sannsynlige til å være interessert i dine produkter eller tjenester.

  • LinkedIn: Annonsering i verdens største bedriftsnettverk, spesielt egnet for B2B. Gode muligheter for segmentering, mot f.eks. brukere i spesifikke bransjer eller med spesifikke stillinger. 

  • Bing: Tekstannonser som dukker opp som resultater i Bingsøk. Bing-brukere er eldre, høyere utdannet, og har høyere inntekt enn Google-brukere. Konkurransen om annonseplasser er mindre, og man kan få relativt bedre verdi i Bing.

Vi hjelper dere med å finne de annonsepakkene som fungerer best for dere og kan også bidra med annonseproduksjon og design.

Med teamet i CoreTrek får dere spesialkompetanse på dette feltet.

Annen digital annonsering

Gjennom Amedia og Schibsted kan man annonsere i landsdekkende aviser som VG, Aftenbladet, Adressa, Aftenposten og på finn.no. På den måten når man ut til mange av de mest besøkte nettsidene i landet. Man kan også annonsere i lokalavisers nettaviser og papiraviser. Dette er følgelig spesielt egnet når du ønsker å nå ut til et lokalsamfunn. 

Våre rådgivere har god kjennskap til innholdsproduksjon, søkemotoroptimalisering (SEO), og universell utforming (uu). Vi tilbyr både rådgivning og kurs om disse temaene.