Lett-Tak Systemer AS
-
Nina Gundersen
Strategisk rådgiver -
Arild Neste
Salgssjef -
Arve Hinna
Rådgiver
Lett-Tak Systemer AS har siden 1980 prosjektert, produsert, levert og montert skreddersydde og bærekraftige takelementer til alle typer bygg i Norden.
På Lett-Tak finnes et av Norges ledende fagmiljø på tak, som bistår kundene sine i alle deler av et byggeprosjekt - fra forprosjektering til ferdig montert tak. Både produksjon og hovedkontor ligger i Larvik, sør for Oslo. Bedriften har ca. 130 ansatte, og omsatte i 2022 for ca. 300 mill NOK.
"Lett-Tak Systemer trengte et løft på vår digitale kommunikasjon, og valgte CoreTrek som samarbeidspartner på dette området for snart 2 år siden. Det var et godt valg, som har bidratt til et klart løft for oss innenfor strategisk kommunikasjon. Vi har et fast kontaktpunkt for samarbeidet som har satt seg godt inn i vår bransje og vår egenart som firma – og som har «blitt en av oss». Med en «single point of contact» blir samarbeidet meget effektivt – samtidig som CoreTrek besitter spisset fagkompetanse på alle områder vi trenger.
Vi har bygget ny hjemmeside som er oppgradert på alle måter – og som genererer langt mer trafikk og leads enn den gamle. God forståelse av våre USP’er og strategiske posisjon, gjør at de blir treffsikre både på budskap, form og design på de ulike markedsfremstøt vi gjør."
- Johan Aas, daglig leder Lett-tak Systemer AS
Lett-Tak er totalkunde hos CoreTrek, og vi håndterer både deres markedsføring og nettsideløsninger. Gjennom et helhetlig samarbeid sikrer vi at all kommunikasjon er konsistent og effektiv, fra strategisk markedsføring til en optimalisert nettside som tydelig formidler Lett-Taks verdier og tjenester.
‘’Da vi så behovet for å møte fremtidens endrede krav til kommunikasjon, ønsket vi å finne en fremtidsrettet samarbeidspartner. I jakten på denne samarbeidspartner var det avgjørende for oss å velge en som ønsket å være en integrert del av laget, ha god forståelse av markedsdata, samt fungere som en rådgiver i alle oppdrag som dreier seg om merkevarebygging, internt og eksternt. Etter en lengre prosess falt valget på CoreTrek, og de har virkelig vist seg å være denne partneren for oss.
Vår dedikerte ressurs har styrt aktivitetene fra Coretreks side og har fungert som vår rådgiver og koordinator. Hennes ekspertise og evne til å forstå våre behov har vært uvurderlig. Hun har sikret at leveransen har fungert utmerket, og hun har kontinuerlig vært en sparringspartner som har bidratt til å løfte vår merkevare.
Med CoreTrek på laget har vi oppnådd en bedre forståelse av vår målgruppe og hvordan vi best kan kommunisere med dem. Deres løsninger og forståelse for markedsføring har gjort oss i stand til å kommunisere mer effektivt. Samarbeidet har resultert i sterkere merkevarebevissthet internt og eksternt, økt synlighet, og god vekst i et for tiden nedadgående marked i byggebransjen.
Jeg kan på det varmeste anbefale CoreTrek til andre selskaper som ønsker å ta sin markedsføring til neste nivå. Deres profesjonelle tilnærming, kreative løsninger og dedikasjon til sin kunde har gjort dem til en god partner for oss’’.
- Tommy Nilsen, salgs- og markedssjef Lett-tak Systemer AS
Dette gjør vi for Lett-Tak Systemer AS
Nye nettsider
Målet med den nye nettsiden for Lett-Tak var å skape riktige assosiasjoner til merkevaren og øke konverterende trafikk. Vi har sikret et teknisk korrekt oppsett, som også er optimalisert for mobilbruk, noe som forbedrer rangeringen i søkemotorer og gjør siden mer konverteringsvennlig. Vi har laget nytt innhold med nøye utvalgte søkeord for å tiltrekke relevant trafikk, samt modernisert designet med egne bilder og videoer for å forsterke budskapet og skape et distinkt uttrykk. Nettsiden er strukturert etter målgrupper, og er tilgjengelig på flere språk. Vi har stått for all innholdsproduksjon på sidene; tekst, bilder og video.
Kommunikasjonsstrategi
En kommunikasjonsstrategi gir en tydelig retning for hva du skal kommunisere, til hvem, og på hvilken måte. Den former hvordan virksomheten fremstår, sikrer riktig posisjonering i markedet, styrker omdømmet og merkevaren, og optimaliserer ressursbruken. Strategien er avgjørende for å sikre at kommunikasjonen er målrettet, konsistent og effektiv, slik at vi treffer de riktige målgruppene med presist budskap. Uten en klar strategi risikerer man utydelig kommunikasjon, noe som kan svekke både budskapet og merkevarens posisjon i markedet. Strategien ble utarbeidet etter workshops med kunden, innsiktsundersøkelser og research på nett.
Bilder
Egne bilder øker konverteringene på nettsiden ved å styrke merkevarebygging og gi en følelse av gjenkjennbarhet og tilhørighet. Med begrenset distinkthet i stockphotos, skiller egne bilder seg ut fra konkurrentenes. Vi setter opp detaljerte shot lists og er alltid til stede på lokasjon når bildene skal tas for å sikre riktig bildestil og regi, noe som bidrar til en autentisk og effektiv kommunikasjon av merkevarens budskap. Bildestil ble definert i kommunikasjonsstrategien, slik at de er lett gjenkjennelige alle steder de benyttes.
Video og animasjoner
Videoer og animasjoner er essensielle for å fange oppmerksomheten og formidle budskapet effektivt. Vi utvikler manus og regi, lager storyboards for å visualisere konseptet, og leder prosjektet fra start til slutt. Nøye planlegging og produksjonsstyring sikrer at videoene og animasjonene formidler budskapet i tråd med kommunikasjonsstrategien.
Illustrasjoner
Gjennom gode samarbeidspartnere har vi laget tekniske illustrasjoner på produkter. Dette gjør det enklere for sluttkunden å forstå hvordan produktene er bygget opp.
Bloggartikler
I kommunikasjonsstrategien ble det definert innholdknagger og fokusområder for kommunikasjonen. Basert på dette, lager vi bloggartikler som inkluderer research, intervjuer og tekstforfatting. Vi håndterer publiseringen på nettsiden og sørger for annonsering for å øke synligheten. Vårt fokus er å produsere relevant og godt skrevet innhold som effektivt når målgruppen.
Mediestrategier og forhandlinger
En effektiv mediestrategi innebærer å identifisere de riktige mediekanalene og bestemme det optimale volumet i hver kanal for å nå målgruppen. Ved å forhandle priser sikrer vi maksimal avkastning på investeringen. Budsjettet fordeles strategisk basert på kanalens effektivitet og bidrag til overordnede mål, slik at vi oppnår størst mulig effekt av markedsføringen.
Markedsplan med budsjett
En markedsplan med budsjett gir en tydelig ramme for årets markedsføringsaktiviteter. Vi setter opp et strukturert rammeverk, anbefaler og etablerer et realistisk budsjett, og planlegger alle nødvendige aktiviteter. Dette inkluderer å legge inn samtlige planlagte tiltak for året, slik at alt er klart til gjennomføring og ressursene kan fordeles optimalt for å nå bestemte mål.
Lanseringsplaner
En lanseringsplan starter med å identifisere alle nødvendige oppgaver og sette opp en tydelig tidslinje. Vi sørger for at hver oppgave utføres i henhold til planen, samtidig som vi kontinuerlig koordinerer med kunden for å sikre at lanseringen og tilhørende markedsføring skjer smidig og effektivt. For Lett-Tak utarbeider vi komplette lanseringsplaner for nye produkter og konsepter.
Pressemeldinger
Vi lager pressemeldinger basert på research, intervjuer og tekstforfatting. I tillegg håndterer vi mediekontakt og oppfølging for å sikre at budskapet når ut til relevante medier og får ønsket oppmerksomhet.
Annonsering bransemagasiner
Vi håndterer vi hele prosessen fra booking til oppfølging i bransjemagasiner. Vi tar ansvar for idé, visuell utforming, innsending, og sikrer at annonsene er på plass til rett tid. Vi måler resultatene og gjør nødvendige justeringer for optimal effekt. Vi skriver også tekst til native artikler.
Sosiale medier
Som en del av vår mediestrategi annonserer vi i sosiale medier for å nå målgruppen effektivt. Vi utformer annonser, målretter kampanjer som maksimerer synlighet og engasjement, og tilpasser innholdet etter plattformens spesifikasjoner for å oppnå best mulig resultat. Vi poster også endel organisk.
Nyhetsbrev
Med endringer i personvernregler blir det viktigere enn noen gang å eie og kontrollere egne kundedata. Nyhetsbrevene er laget for å kommunisere relevant informasjon effektivt og bygge et sterkt forhold til mottakerne. Vi planlegger, utformer innhold og sender ut nyhetsbrevene.
Design
Design til wordmaler, powerpoint-presentasjoner, visittkort, mailsignaturer, messevegger, trykksaker og annonser til både trykte og digitale flater. Vi sørger for et sammenhengende og lett gjenkjennelig design som styrker Lett-Taks merkevare og engasjerer målgruppen.