I et fallende marked fikk Pascal Wear en betydelig vekst som følge av nett-annonsering.
Om Pascal Wear
Pascal Wear holder til i Sandvika utenfor Oslo og har 4 ansatte. Pascal Wear har, siden 2006, spesialisert seg på design av penklær, festantrekk og tilbehør til barn i alderen 0-18 år. Hos Pascal finner du passende antrekk enten det er til bursdager, dåp, jul, konfirmasjon eller andre festlige anledninger. Festdrakter er deres største produktkategori, og de har høysesong i april og mai.
Utfordring og løsning
Pascal Wear kom til oss da de hadde behov for å øke omsetningen i nettbutikken. Ettersom målgruppen i stor grad bruker Google for research før de handler, anbefalte vi å øke synligheten i Google med målrettet annonsering.
Vi utarbeidet en søk-strategi med sikte på å maksimere omsetningen så lenge investeringen gir en positiv ROI (Return On Investment). Vi opprettet en Google Ads-konto med shopping-annonser knyttet til Pascal Wears produktfeed. For ytterligere synlighet på deres viktigste kategorier og merkevare, opprettet vi i tillegg søkeordskampanjer med relevante annonseutvidelser. Denne kombinasjonen gjør at Pascal Wear dominerer søkeresultatene med både shopping-annonser og tekstannonser på deres viktigste kategorier. Da Google kun tar betalt pr klikk, medfører den økte synligheten heller ingen økte kostnader.
I tillegg ble det satt opp sporing på nettsiden. Det gjør at vi til enhver tid vet hvor salgene kommer fra, og vi kan måle effekt av annonseringen fra de forskjellige kanalene.
Betydelig vekst samtidig som markedet går ned
Vi startet annonseringen for Pascal Wear i november 2020, og Pascal Wear har hele perioden hatt en stabil vekst - også utenom høysesongen. Nett-annonseringen har bidratt til en årlig omsetningsøkning på 50% hvert år siden CoreTrek overtok annonseringen. I tillegg har Pascal Wear økt omsetningen fra nett med 150% i høysesongen 2022 sammenlignet med samme periode i 2021. Dette er en utvikling i stikk motsatt retning av markedet, og Pascal Wear har i perioden tatt en betydelig større markedsandel.
“Pascal Wear AS har økt salget med 50% hvert år etter at vi begynte samarbeidet med Coretrek. Vår kontaktperson i CoreTrek satt seg raskt inn i vårt forretningskonsept, og har gjort Google-annonseringen til en effektiv salgskanal for oss. Vi blir fulgt opp tett, og får stadig gode tips som har bidratt til den gode veksten. Vi gleder oss til fortsettelsen!”
Fang Fang Tao, Daglig leder Pascal Wear AS