PostNord
-
Thomas Ekdahl
Rådgiver og avdelingsleder -
Arild Neste
Salgssjef
PostNord tilbyr logistikk- og kommunikasjonsløsninger som gjør selskaper og deres kunder mer konkurransedyktige. Selskapet ønsker at alle skal sende og motta pakker så smidig og enkelt som mulig.
Coretrek har implementert minside/kundeportal/selvbetjeningsportalene og App
PostNord Avsenderportal
Portalside/selvbetjeningsløsning med verktøy for PostNords bedriftskunder. Kundetilfredshets rapporter, miljøregnskap, sendingsstatistikk, transportanalyse, transportkostnadsrapport, kvalitetsrapport, målgruppeanalyse, utsendeleser av SMS/E-post/Print tjenester, bannere i sporing, integrasjoner, widgets for booking, fraktalternativ, betaling, rapporter for hentested, returlager, avvik, sendinger for hjemlevering, lager og fullfilment, ekspresslager, hentinger, leveransestatus, sendinger uten kontrollpunkt, dagspuls, sendinger på vei, bestilling av hentinger, bestilling av sendinger, ruteplan og returer, beregning av pris, beregning av transporttid, spor sending, faktura rapporter, kundeservice, språkstyring.
PostNord Mottakerportal for bedrifter som ikke er kunder
Portalside/selvbetjeningsløsning for bedriftsmottakere av varer sendt med PostNord, med enkel registrering for å bi kunde.
PostNord Mottakerportal for private
Portalside hvor brukere kan spore pakkene sine, sende pakker, returnere pakker, kontakte kundeservice og redigere profil og varslingsinnstillinger. Eget fordelsprogram med gunstige priser. Omtrent to millioner registrerte brukere.
PostNord App for private
APP hvor brukere kan spore pakkene sine, sende pakker, returnere pakker, åpne pakkeautomater, kontakte kundeservice og redigere profil og varslingsinnstillinger. Her er det også et eget fordelsprogram med gunstige priser.
PostNord Checkout
Enkel komplett handlekurv og betalingsløsning
PostNord Communicator
Vi sender alle SMS og E-post til kunder og mottakere via vår avanserte Communicator teknologi. Preferansene til brukerne blir respektert med tanke på hvilke kanaler de vil motta informasjon i, det legges på verdiøkende informasjon fra for eksempel avsender som bannere, avansert sporing og status med komplette logger frem til meldingene er levert. Volumet er cirka 200 000 SMS og 200 000 E-post pr dag.
Langt samarbeid
CoreTrek har helt siden 1997 utviklet mange andre brukergrensesnitt på nettbaserte tjenester, apps og skreddersydde løsninger for PostNord.
Noen eksempler på leveranser:
- Transporttidsberegning
- Prisberegning
- Administrasjon av brukere, firma, roller og abonnement
- Skreddersydd Single Sign-on system
- Søk på utleveringssteder (Mypack) med geografiske beregninger.
- Mobilversjon av nettsider med responsivt design for mobile enheter og nettbrett.
- Avvikssystem
- Miljøkalkulator
- Integrasjon med kjernesystemet til PostNord – DDS via REST-API, Informix og SharePoint