Overordnet mål

Det overordnede målet med å utvikle et nytt nettsted var å etablere nettsider som skaper tillit hos brukerne og bidrar til at brukerne i økt grad benytter Pro Sentrets tilbud. Dette gjenspeiles i nettsidens “Tone of voice”. Uttrykket er dempet og med en struktur som gjør det lett for de forskjellige brukergruppene å finne frem til den informasjonen de søker. Løsningen inneholder et publikasjonssenter som er beregnet for at ulike grupper selv kan søke frem og hente ut relevant fagstoff.

Leveranseprosessen

Leveranseprosessen startet med en CorePublish-prosess som definerte løsningens underliggende innholdsstruktur og krav til sidemaler. Deretter ble det på dette grunnlaget laget et design som ble godkjent av kunden. Selve løsningen ble så utviklet på dette grunnlaget. Denne prosessen sikret at Pro Sentret hele veien satt i førersetet og opplevde dermed ingen overraskelser i løpet av prosessen.

CorePublish krever ingen høy IT-kompetanse

Nettstedet er utviklet i CorePublish og dette gir Pro Sentret et sterkt verktøy for å kunne videreutvikle løsningen i egen regi. Pro Sentret har ingen tung IT-kompetanse, men har etter en kort opplæringssekvens selv produsert alt innhold på siden. De er også godt i stand til å videreutvikle både innhold og menypunkter på egenhånd. CoreTrek har bistått med oppsett av Google Search Console, Tag Manager og Analytics. Dette gir Pro Sentret muligheter for løpende oppfølging og analyse, og gjennom dette få tilgang til kunnskap som bidrar til forbedring av den digitale synligheten.

Pro Sentret har opplevd CoreTrek som en profesjonell leverandør som evner å forstå våre problemstillinger og leverer løsninger som speiler disse. CorePublish er et CMS som gir oss god kontroll, og det er enkelt å produsere og publisere innhold.

 bilde av nettside på mobil