Om Riktig AS

Riktig AS holder til i Hommersåk utenfor Stavanger og er spesialist på fjellkiler og utstyr til fjerning av fjell og stein når det ikke er mulig å bruke sprengstoff. De er særlig kjent for å løse sine kunders utfordringer på en kostnadseffektiv måte.

Utfordring og løsning

Riktig AS kom til Coretrek fordi de ønsket å etablere en nettbutikk med god lønnsomhet. Dette har vi lykkes med ved å bruke våre løsninger og kompetanse innen digital markedsføring. I løpet av perioden har Coretrek hjulpet Riktig AS med oppstart av ny nettbutikk, samt drift og optimalisering av ulike markedsføringsaktiviteter der vi hele tiden har hatt som mål å øke omsetningen.

Coretrek har arbeidet med disse kanalene:

  • Google Merchant Center
  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Facebook
  • LinkedIn

I løpet av perioden har Coretrek hovedsakelig jobbet nederst i kundetrakta til Riktig AS ved å benytte Google-kanalene: Google Shopping, Google Smart Shopping og Performance Max. Disse kanalene er særlig velegnet for å selge fysiske produkter til kunder som er klare til å kjøpe.
 

Visning av Google Shopping søkeresultater

I løpet av 2022 så vi behovet for å fange interessen til potensielle kunder på et tidligere tidspunkt i kundereisen. Vi valgte da å sette opp flere søkeordskampanjer for å gjøre det lettere å finne informasjon om produktkategoriene til Riktig AS i søkeresultatet til Google.

Annonse for riktighandel.no i Googles søkeresultat

Stabil vekst i omsetning siden høsten 2019

Da CoreTrek overtok markedsføringen høsten 2019, gikk vi gjennom det gamle kontooppsettet i Googles annonseplattform. Vi optimaliserte kontoen, og sørget for at nye muligheter ble tatt i bruk på en god måte. 

Optimaliseringen sørget for at transakasjonskostnadene ble redusert med mer enn 85% samtidig som vi omsetningen økte med hele 2 320%.


I tillegg til en vekst for hele perioden sett under ett, har nye annonsekampanjer bidratt til at omsetningen også har begynt å vokse i lavsesongen til Riktig AS.

Der trenden tidligere var at omsetningen faller i Q3 og Q4, for så å stige i Q1 og Q2 det neste året igjen, så har vi i 2022 brutt denne trenden. Til tross for lavsesong, har omsetningen fortsatt å vokse inn i Q3 og Q4.

Graf som viser utvikling i omsetning og kostnad per transaksjon

“Jeg er meget fornøyd med samarbeidet vi har med CoreTrek. I motsetning til en mengde andre byråer har de et godt fokus på kost-/nytteverdi av markedsføringen. Dette kombinert med tett oppfølging og fast kontaktperson, gjør at jeg gjerne anbefaler Coretrek til andre”

  • Jørgen Bertelsen, Daglig leder Riktig AS