Om Sundance

Sundance Norge AS er en av pionerene innenfor utendørs massasjebad i Norge. Hovedproduktet er massasjebad fra verdens største produsent av akryl massasjebad; Sundance Spas. De leverer også et bredt utvalg av andre utemiljø-produkter, som for eksempel griller og utekjøkken.

Viser en PC med som viser nettstedet til Sundance

Dette var situasjonen da Sundance kontaktet oss:

  • Sundance hadde to nettsider, én vanlig informasjonsnettside og én nettbutikk
  • Det var tungvint å holde begge disse oppdatert
  • Nettsidene hadde dårlig brukervennlighet (uklar struktur og for mye innhold)
  • Designet var utdatert og gjenspeilet ikke at Sundance står for kvalitet
  • Ingen av nettsidene var universelt utformet
  • Massasjebadene (den viktigste produktkategorien for Sundance) ble ikke presentert på en god nok måte

Workshop for å kartlegge behovet og spesifisere løsning

Å skaffe seg en ny nettbutikk er et stort løft for mange. Det vet vi - og derfor gjør vi denne jobben like gjerne skikkelig. For å komme frem til en god og riktig løsning for Sundance, avholdt vi flere workshops med dem. Sammen spesifiserte vi hvordan den nye nettbutikken skulle være, fra A til Å.

Design som et viktig virkemiddel

Et av målene med det nye nettbutikken, var å selge en «drøm», og påvirke mulige kunder til å komme innom fysisk butikk, bestille på nett eller kontakte Sundance. Et bra design med gode bilder og tydelig navigering, har vært et viktig virkemiddel for å nå dette målet. 

I CoreTrek lager vi webdesign i Webflow. Det gir kundene våre klikkbare skisser over designet, og på denne måten fikk Sundance et veldig godt og realistisk inntrykk av hvordan den nye nettbutikken skulle bli. 

Nettbutikken er nå lansert og det har følgende kjennetegn:

  • Alt er nå i én og samme nettløsning (nettstedet er både en nettbutikk og et informasjonsnettsted)
  • God brukervennlighet, med gjennomtenkt navigering og bedre plasseringer av innhold
  • Nettbutikken fremhever at Sundance er en av pionerene og blant de beste innenfor massasjebad, grill, utekjøkken og andre uteprodukter
  • Massasjebadene har fått en egen utfyllende presentasjon med tekst, bilder og video - som gjør det enkelt for brukerne å finne riktig type massasjebad
  • Mange produkter kan bestilles på vanlig måte i nettbutikken, og noen produkter kan man sende inn forespørsel om
  • Universelt utformet nettbutikk
  • Et godt teknisk grunnlag med tanke på å komme høyt opp i Google søk
  • Enkelt for Sundance å holde innholdet oppdatert (bygget opp med WordPress og WooCommerce)


Sundance er stolte og veldig fornøyde med resultatet. Dette sier Sundance om samarbeidet så langt:

Vi kunne ikke vært mer fornøyde med profesjonell veiledning og utførelse av prosjektet med vår nye nettside. I tillegg til alltid hyggelig og tydelig kommunikasjon trekker jeg frem tålmodighet og konstruktive tilbakemeldinger som egenskaper vi har satt stor pris på. Gjennom hele prosjektet har CoreTrek vist dette i alle ledd og fra alle vi har vært i kontakt med hos dem. Vi gleder oss til videre samarbeid!

Hanne Nyrerød Lonar, Markedskonsulent / Grafisk designer 

Den nye nettbutikken har fått flere integrasjoner:

  • Integrasjon mot Cargonizer for å innhente fraktpriser og skrive ut fraktetiketter 
  • Integrasjon Klarna og Vipps (betalingsløsning)
  • Integrasjon med Superoffice (forespørsel, kontaktskjema og e-post abonnenter)

Digital annonsering for nettbutikken

I tillegg til å ha satt opp den nye nettbutikken for Sundance, jobber CoreTrek også med digital markedsføring for Sundance.


Ønsker du en brukervennlig og moderne B2C nettbutikk bygget i WooCommerce? Ta kontakt.