Hva er innholdsmarkedsføring - og hva skal det gjøre for din bedrift?
Innholdsmarkedsføring er en strategi som går ut på å engasjere kunder slik at man bygger langsiktige relasjoner. Nytt innhold og oppdatert informasjon til enhver tid er essensielt for at dine kunder og andre følgere skal vende tilbake.
Innholdsmarkedsføring er en strategi som handler om å utarbeide og distribuere relevant og verdifullt innhold for å tiltrekke og engasjere en angitt målgruppe.
Målet er å få kundene til å gjennomføre lønnsomme handlinger på sikt, men først må vi bygge relasjon og tillit. I en innholdsstrategi kan man publisere historier gjennom flere kanaler som papir, digitale kanaler, mobiltelefon og sosiale medier. Historiene kan være bilder, video, blogginnlegg, e-bøker for nedlasting og undersøkelser.
Med innholdsmarkedsføring promoteres ikke produktene eller tjenestene direkte, men man bygger et langsiktig forhold ved å gi potensielle kunder godt og nyttig innhold - når kunden ønsker det.
Med innholdsmarkedsføring skal du vise hvorfor du er et godt alternativ og at du besitter den kompetansen kundene er ute etter. Du skal ikke si at du er det.
Innholdsmarkedsføring handler ikke om deg, men om hvordan kunden skal få løst sin utfordring.
Rådgivning
Vi bistår med utvikling av innholdsstrategi og publiseringsplan. Vi sørger for all kommunikasjon i de ulike flater og kanaler får et enhetlig uttrykk og budskap - alt etter hvor målgruppen befinner seg. Våre kunder bestemmer selv om det er ønskelig med løpende rådgivning til egen produksjon eller at vi bistår med hele leveransen.
En god innholdsplan
En god innholdsplan viser detaljert hva som skal publiseres hvor og når, hvem som er i målgruppen og hva vi ønsker å oppnå med det vi publiserer.
Tekst, foto og film
Gode artikler som støttes av gode bilder, film og animasjon er det viktigste du har på nettsiden din. Folk kommer til nettsiden på grunn av det du har å tilby, og vi hjelper deg å presentere dette på en god og forståelig måte, også slik at vi treffer ønsket målgruppe i riktig fase i forhold til hvor de er i kundereisen.
Innhold for sosiale medier
Sosiale medier er en utmerket trafikkdriver for å få folk inn på nettsiden, og er også et virkemiddel for å få synlighet for nye, potensielle kunder. Tekst og bilder bør ha god “stopp-effekt”, og nnholdet må tilpasses kanalen og målgruppen.
SEO
Å være synlig i Googles søkeresultat er avgjørende for å bli funnet på nett. SEO, eller søkemotoroptimalisering, er et pågående arbeidt som sikrer at kundene finner relevant og nyttig informasjon fra dinnettside når de søker.
Landingsside
En landingsside er den første siden folk finner på nettstedet, og det er sannsynligvis ikke forsiden. Derfor er det viktig å tenke på hvordan en bruker nettsiden slik at relevant informasjon og ønsket handling til en hver tid er tilstede.
Innsikt, analyse og rapportering
Hjelper nettsidene dine deg med å nå målet ditt? Alt du gjør på nettet kan måles, og vi setter sammen gode rapporter som forteller hva som fungerer bra og hva som bør forbedres.