Brystkreftforeningen
CoreTrek har utviklet Brystkreftforeningens nettside, fra teknisk løsning, design til innhold (tekst og foto) og SEO-optimalisering. I tillegg har vi bistått med markedsføring.
Mål og målgrupper
Nettsiden til Brystkreftforeningen skal være relevant for de som selv er rammet av brystkreft, pårørende, likepersoner, lokalforeninger, forskere, fagfolk, medlemmer av Brystkreftforeningen og andre som søker informasjon om brystkreft.
Mål med den nye siden er å:
- Gi Brystkreftforeningen en tydelig stemme
- Vise kompetanse
- Gjøre det lettere å rekruttere nye medlemmer
- Gjøre det enklere å gi gaver/donasjoner
- Gi god informasjon til den som har diagnose, er pårørende eller fagperson enten det er inspirasjon, råd, veiledning eller forskningsresultater
Om designet til den nye nettsiden
Da vi skulle i gang med design av ny nettside la vi vekt på følgende elementer:
- Rent og åpent, lett og luftig for å skape leselyst og optimisme
- Gode bilder
- Faglig innhold som egentlig er avansert og tungt, skal fremstå varmt og inkluderende
- Ny og bedre struktur for at leserne skal oppleve enkel manøvrering på siden
- Økt effektivitet for webredaktør og lokalforeningene
- Økt fleksibilitet for endring i maler og innholdet på siden
Ny nettside for både nytte og støtte
Nå håper vi den nye nettsiden vil innfri og levere i forhold til målsetningene som er satt. Vipps integrert i løsningen gjør det enkelt å melde seg inn eller støtte foreningen med penger. Og en direkte og mer funksjonell vei for å melde seg inn skal øke fleksibiliteten for de som ønsker å bli medlem. Vi ser allerede en vekst i antall besøk på siden i tillegg til økt lesetid, og vi håper den trenden fortsetter siden dette er en viktig nettside for alle berørte.