Hyttetorget er en av våre kunder som har hatt veldig god effekt av å bruke Google Ads i sin markedsføring. Vi har jobbet med digital markedsføring for Hyttetorget siden 2016 og har tydelig sett at det å bruke Google Ads gir resultater. 

Slik kommer du igang med Google Ads

En fleksibel og effektiv måte å annonsere på

– En av de store fordelene med å bruke Google Ads er fleksibiliteten. Annonsører som bruker Google Ads betaler pr. klikk, og velger selv hvilke søkeord som skal være synlige, hvilke geografiske områder det skal annonsere i og til hvilken tid, sier Geir Larsen, eier og styreformann Hyttetorget.  

Dette betyr at Google Ads-annonsering kan være avgjørende for nettbutikker som Hyttetorget, men denne typen markedsføring passer også for organisasjoner og bedrifter som ikke nødvendigvis selger produkter på nett. Hvis du leter etter noe, starter du på Google. Derfor er synlighet her avgjørende for alle!

– Det er relativt fort gjort å sette opp slike annonser og det går veldig fort å slå dem av. På denne måten kan vi være impulsive og sette opp nye søkeord eller kampanjer på kort varsel, samtidig som det også er enkelt å avslutte søkeord eller kampanjer vi mener ikke gir verdi. Dette passer oss i Hyttetorget veldig bra siden vi har mange produkter i vår portefølje og kunder over hele landet. Vi kan målrette vår annonsering på en god måte, sier Geir Larsen.

Med god støtte fra dedikert digital markedsfører

I tillegg til å være godt synlig i vanlig Google-søk har Hyttetorget kjørt kampanjer for spesifikke produkter og ulike kampanjer for sesongvarer (vinter, vår, sommer, høst og jul). Vår digitale markedsfører har i tett samarbeid med kunden jobbet med søkeord og budskap som har truffet blink hos målgruppene. Det å samarbeide over lengre tid gjør at man basert på erfaringer kan “ratte” kampanjene og bruke budsjettene bedre og bedre. Optimaliseringen blir rett og slett optimal. 

Økt annonsebudsjett med 25% ga doblet salg

Når man opererer i en bransje med tøff konkurranse er synlighet avgjørende. Brukt riktig kan Google faktisk bli virksomhetens beste selger. Produkter og tjenester som virksomheten tilbyr kommer opp i relevante søk hos de rette målgruppene - de er ganske enkelt synlig på rett plass til rett tid. Det at Google Ads er så målrettet og treffer godt gjør at man kan “dra på litt” når det trengs og man har midler til det. Hyttetorget opplevde at omsetningen for et spesifikt produkt doblet seg da de økte budsjettet med 25%. 

– For oss har det å bruke Google Ads vært alfa og omega de siste årene, både med tanke på omsetningsvekst, men også for å synliggjøre våre butikker og totale produktportefølje avslutter Larsen.

Se Google Ads-pakkene vi tilbyr


 

Premier Google Partner  Bra søk responsive-focuspoint focus-horizontal-50 focus-vertical-50