Alten kommer fra selskapet iProspect som han selv tok initiativ til å starte i 2006. Han var daglig leder i den første fasen, før han senere ble ansvarlig for utvikling av selskapet og dets fagområder. Alten har jobbet tett med iProspects største kunder som spesialist og rådgiver, men i de senere år fokusert mer på undervisning, utvikling av team og det å strømlinjeforme interne prosesser.  

- Jeg er veldig begeistret for kombinasjonen teknologi og meningsfullt innhold. Her føler jeg CoreTrek gjør mye bra, og jeg gleder meg stort til å bidra med min kompetanse og erfaring, sier Sander Alten.

En pionér innenfor sitt fag

Sander Alten har bakgrunn som inkluderer studier i teknisk informatikk fra det Tekniske Universitetet i Delft i Nederland og har også jobbet mye med webutvikling tidligere. Rundt år 2000 begynte Alten som løsningsarkitekt og prosjektleder for det som dengang var blant Nederlands mest avanserte leverandører av webapplikasjoner. I 2002 vendte han hjem til Norge og jobbet som prosjektleder hos iMaker frem til han i 2006 gikk videre til Carat Interactive. Her var Alten Director of Ad Operations før han altså startet iProspect som i dag er landets største performance-byrå.

- Her vil jeg si vi har gjort et aldri så lite scoop ved å få en slik kapasitet med på laget. Dette blir spennende både for oss og kundene våre, sier administrerende direktør i CoreTrek, Kristian Susnic. 

Kompletterer innholdsmarkedsføring med performance

For to år siden ble Marianne Blindheim Eriksen hentet til selskapet for å etablere en avdeling for innholdsmarkedsføring hos CoreTrek. Det er nå naturlig å komplettere avdelingen med en leder som har mer fokus på performance og det å spre innhold for å trekke trafikk inn til nettsidene, og å skape økte verdier for våre kunder. 

- Det er utrolig spennende at vi har fått med oss Sander Alten, og jeg har virkelig tro på at vi som selskap skyter ytterligere fart. Nå står vi enda mer solid med bredere kompetanse, og det skal kundene våre få effekt av, sier Marianne Blindheim Eriksen. Og Kristian Susnic følger opp: 

- Vi tenker fortsatt vekst her hos oss, men nå skal Sander få lov til å bli kjent med CoreTrek og så får vi se hva som skjer fremover. Vi har vokst jevnt og trutt de siste årene. I tillegg til en god organisk vekst har vi kjøpt opp Early Media i 2016, 07 Interaktiv i 2018, Inbusiness i 2019 og til sist Empatix rett før jul i 2020.

Har ambisjoner

CoreTrek er et av få selskaper i Norge som er Google Premium Partner, så grunnlaget er godt når Sander Alten tiltrer sin nye stilling 1. mars. Ambisjonen er å bli Norges ledende byrå innenfor digital markedsføring og innholdsmarkedsføring - en komplett partner for selskapets nettsidekunder.

- Mitt fokus er kompetanse- og produktutvikling, noe jeg selvsagt også vil fokusere på hos CoreTrek. Jeg vet at fagmiljøet her er sterkt og ser frem til å bidra med å videreutvikle det og å få frem stjerner i faget som kan skinne og som bidrar til vekst for kundene våre, avslutter Alten.

Se omtale i Bra Søk: https://brasok.no/sander-alten-gar-fra-iprospect-til-coretrek