I dag, tirsdag 24.november, kjøpte CoreTrek alle aksjene i Empatix AS. Dette er helt i tråd med strategien om ytterligere vekst for selskapet. Empatix er et app- og webutviklingsselskap som består av syv ansatte med kontorlokaler på Vear i Tønsberg, og de vil etterhvert flytte sammen med CoreTrek i deres kontorer i Sandefjord. 

Gründer og daglig leder av Empatix, Thomas Ekdahl, startet selskapet som et enkeltmannsforetak i 1995, og en av de største kundene som har vært med nesten hele veien, er PostNord. 

- Jeg er lidenskapelig opptatt av teknologi og har alltid likt å se de mulighetene teknologi kan gi i en kommersiell og brukervennlig kontekst. Nå ser jeg frem til å få lov til å fokusere enda mer på nettopp dette istedenfor administrative oppgaver som daglig leder. Vi i Empatix gleder oss til de mulighetene som åpner seg ved å være en del av et større fagmiljø med spennende prosjekter og kunder, sammen med nye dyktige kolleger, sier Thomas Ekdahl. 

2020 ser ut til å bli et av de beste årene

CoreTrek opplever at annerledesåret 2020 ligger an til å bli et historisk godt år for selskapet med all time high både på omsetning og resultat. Oppkjøpet av Empatix vil styrke Coretrek ytterligere som leverandør av avanserte webløsninger.

- Med Empatix får vi ombord et sterkt innovasjonspreget utviklermiljø, noe som passer oss i CoreTrek veldig bra. Vi er fortsatt sultne og fremoverlent etter tyve år i denne bransjen. Med oppkjøpene vi har gjort de siste årene blir CoreTrek stadig bedre rigget som en sterk totalleverandør av nettløsninger, innhold og digital markedsføring, sier administrerende direktør i CoreTrek, Kristian Susnic.  

Har planer om flere oppkjøp

I 2016 kjøpte CoreTrek Early Media, i 2017 kjøpte selskapet Kaup Media, 07 Interaktiv i 2018, InBusiness i 2019 og nå altså Empatix i 2020. Selskapet har i dag kontorer i Sandefjord, Sandnes, Stavanger og Oslo og teller nå totalt 72 ansatte. 

- Empatix har en spennende kundeportefølje og vi mener at kompetansen og erfaringen i CoreTrek også vil komme Empatix-kundene tilgode. Det å kunne tilby et bredt spekter av tjenester innenfor den digitale sfæren er en fordel både for oss og kundene, sier Susnic.

Da corona slo til i mars var det vanskelig å se for seg hvordan dette året skulle bli. 

- I april gikk vi forsiktig frem i uvant terreng, men vi så etterhvert at våre produkter og tjenester ble mer aktuelle enn noen gang. Det har vært fantastisk for meg å se at ansatte har tatt denne situasjonen på strak arm og virkelig satt inn et ekstra gir for å holde stø kurs - og det ser vi resultatene av nå. Empatix kommer til et positivt og fremoverlent miljø som er i god fart opp og frem, og sammen blir vi enda sterkere.  Vi er fortsatt interessert i vekst og  er klare for nye oppkjøp. Aller mest ønsker vi å bli større og sterkere innen markedsføring og innholdstjenester i årene som kommer,  avslutter Susnic.

Les medieomtale her: Sandefjords Blad