CoreTrek har en strategi om fortsatt vekst og da som et fullverdig byrå som leverer alt det kundene trenger for å bli synlige i det digitale markedet. I nesten 20 år har selskapet levert avanserte og tunge nettløsninger, og nå vokser vi raskt med innholdsmarkedsføring og innhold som blogginnlegg, tekst, film og foto, i tillegg til digital markedsføring som skaper økt synlighet og engasjement. 

Oppkjøp og faglig vekst  

De siste årene har det vært flere oppkjøp som har ført digital markedsføring inn i selskapet, og vi har i flere år være Google Premier Partner. I fjor ble selskapet i tillegg plukket ut til å være blant de 15 av totalt 700 norske Google-partnere som jobber enda tettere med Google med felles plan, samt tettere oppfølging av kampanjer og leveranser til kundene.

- En av mine oppgaver som byråleder er å bygge opp faget innholdsmarkedsføring og utvikle digital markedsføring videre. Fagområdene skal knyttes sammen, og også sammen med nettløsningene vi utvikler. Da kan bistå kundene våre hele veien for at de skal kunne oppnå gode resultater, sier Marianne Blindheim Eriksen, byråleder i CoreTrek entusiastisk. 

Rekrutteringen går fort

Det er allerede ansatt to nye digitale markedsførere, samtidig som strategiske rådgivere og innholdsprodusenter er på vei inn. I tillegg vokser antallet web-utviklere og løsningsarkitekter i samme takt som oppdragene som kommer inn. 

- Det vil bli økning i antallet ansatte ved alle selskapets kontoret i Sandnes, Sandefjord og Oslo, som i dag teller 59 personer omtrent likt fordelt på de tre lokasjonene, sier Marianne.

Skal omsette for 100 millioner om kort tid 

CoreTrek har nå vokst fra en omsetning på 20 millioner i 2012 til 62 millioner i 2018 ( grafen under viser omsetning og resultat siden 2010). 

Omsetning og resultat 2010-2018
- Både eiere, styret og ledelse er godt fornøyd med resultatene som de ansatte i CoreTrek skaper. Vi følger våre ambisjoner om vekst og klarer å oppnå det med et fornuftig overskudd. Denne veksten er en del av en langsiktig strategi som vi har fulgt de senere årene og som eierne ønsker skal fortsette hvor målet er å komme over 100 millioner i omsetning så raskt som mulig både ved oppkjøp og organisk vekst, sier vår administrerende direktør, Kristian Susnic.

Stolt direktør

I snart 20 år har CoreTrek levert nettløsninger for bedrifter og organisasjoner som Skagerak Energi, Fjellinjen, Oslo kommune, Universitetet Sørøst Norge og Bertel O. Steen. Nå får stadig flere av kundene bistand med innhold og synlighet også - og det har skjedd på kort tid. 

- I 2018 vant blant annet Skagerak Energi Farmandprisen for beste nettsted i Norge for ikke børsnoterte selskaper - for å nevne ett av fjorårets høydepunkter. Vi er veldig stolte av de resultatene vi har skapt sammen med kundene våre, og det er godt å vite at vi har eiere som ønsker ytterligere vekst og investering i selskapet, sier Kristian.