Magnus Bomann er ansatt som digital markedsfører og kom til oss fra Askeladden i Oslo hvor han hadde en rolle som Marketing Lead. Han ledet markedsføringsaktiviteter for et utvalg av selskapene i A&CO-porteføljen, og dette har gitt ham omfattende erfaring i å utvikle og implementere markedsstrategier og mediestrategier spesielt for gründervirksomheter. 

Pål Drage har lang fartstid fra kommunikasjons- og reklamebransjen, vi kan blant annet nevne Geelmuyden Kiise og Dinamo. 

Disse to ansettelsene viser også spennet i alder vi har her i CoreTrek. Vi går etter kompetanse, erfaring, personlighet og pågangsmot. Alder er ikke noe vi ser så veldig på, og erfaring er også noe man må få mulighet til å bygge over tid. Det er veldig mye bra dynamikk i å ha både yngre og mer senior i samme arbeidsmiljø.

Med Pål Drage får vi enda mer kommunikasjonsfaglig tyngde

Pål er ekspert på mediestrategi, innsikt/analyse og kommunikasjonsrådgivning. Han er en meget erfaren rådgiver med en lidenskap for å skape effektive kommunikasjonsløsninger. Pål er utdannet ved BI/NMH, har en solid bakgrunn fra både analysebyrå, mediebyrå og reklame/pr-byråer og han har jobbet med et bredt spekter av kunder i ulike bransjer. Pål er en sterk forkjemper for datadrevet kommunikasjon og han bruker aktivt empiri, analyse og forbrukerinnsikt i alt sitt arbeid med kunder, for å sikre at kampanjer og strategier er basert på et solid fundament. Han er også en dyktig formidler som evner å oversette komplekse data til forståelige og handlingsrettede innsikter.

Pål har en lang rekke imponerende resultater å vise til for sine kunder, inkludert vinner av mediestrategiprisen for Posten, sølv for Forsvaret i Anfo Effekt, vinner av MMM (Max Marketing Mix i regi av ANFO) for Thon Hotels og vinner av Gullfisken for Kreftforeningen. 

Tre spørsmål fra oss til Pål:

Hvorfor valgte du å takke ja til jobbtilbud fra CoreTrek?

Jeg opplever at CoreTrek går dypere inn i kundens forretning, i den forstand at vi hjelper kundene med å vokse, med å ha tilfredse kunder, og brukere med økt salg og økt merkevarestyrke - enn hva tradisjonelle analyse, reklame- og kommunikasjonsbyråer gjør. I tradisjonelle reklamebyråer er ofte reklame og kreativitet et mål i seg selv - men det er kun et middel for å hjelpe kundene med å nå sine mål. På mange måter kan man si at CoreTrek jobber med forretningskritiske leveranser, ettersom det går rett inn i kjernen på hvordan bedrifter tjener penger i dag, og vil tjene enda mer penger i fremtiden. Dette gjelder naturlig nok også i forhold til merkevarebygging.

Hva liker du ved CoreTrek?

Nå har jeg kun knappe to uker på baken her hos dere, men hvis jeg skulle se på CoreTrek som en person, ville jeg kalt vedkommende: kompetent, fremoverlent og hyggelig. Med andre ord så er det noe med begrepet «hel ved» som jeg mener står godt til CoreTrek.

Hva ser du frem til å jobbe med her hos oss?

Jeg har en ambisjon om å kunne bidra til å møte kunder med nye innfallsvinkler og kompetanseområder innen innsikt og kommunikasjon. Jeg er opptatt av å lete etter et potensial hos kunder og prospects, og jobbe med kommunikasjon som ett (av mange) tiltak for å løse dette potensialet. Jeg tror på innsikt som et fundament, også når det gjelder kommunikasjon og merkevarebygging, og jeg tror også at det er lettere å bygge gode kommunikasjonsløsninger når man allerede jobber som en forretningskritisk partner, som jo CoreTrek i stor grad er i dag for våre kunder. Altså å bygge det litt «innenfra-og-ut» - ut fra det gode arbeidet CoreTrek allerede gjør for kundene i dag.

Dette var svært hyggelige ord fra Pål! Vi gleder oss skikkelig til å jobbe sammen med både ham og Magnus!

Velkommen til dere begge!