Noen av fordelene med Google Shopping:

  • Du kan markedsføre hele sortimentet fra din nettbutikk, slik at hvert produkt kan dukke opp som bildeannonse for de som søker etter dem
  • Bildeannonser fanger øyet i større grad enn tekstannonser. Dette gir høy klikkfrekvens.
  • En potensiell kunde som trykker på en Google Shopping-annonse har allerede sett pris og bilde. Dette øker sjansen for kjøp, og gir lavere kost-per-klikk

Slik jobber vi med Google Shopping:

  • Vi oppretter eller overtar bedriftens Google Ads-konto
  • Vi oppretter eller implementerer dagens Google Analytics konto så den måler trafikk og omsetning*
  • Vi kobler Google Ads til Google Analytics for å kunne analysere trafikk
  • Vi oppretter Google Merchant Center som brukes til å administrere shopping-annonser
  • Vi mottar url til hvor produkt-feed finnes (gjøres av nettbutikkleverandør). Dette kobler vi opp mot Google Merchant Center.*
  • Vi oppretter Google Smart Shopping-annonser i Google Ads
  • Vi optimaliserer kontinuerlig for best mulig fortjeneste og effekt
  • Månedlig rapportering av resultater
  • Klikkbudsjett settes etter anbefaling fra våre spesialister
  • Vi gir deg månedlig rapport over antall klikk og omsetning via Google Shopping. I tillegg jobber vi aktivt med Google Shopping over tid, og justerer på produkter som ikke selger bra

 

Snakk med oss om Google Shopping


* En Google Ads-kampanje inkluderer fem annonsegrupper og norske annonsetekster. For Google Shopping-kampanjer er det en forutsetning at feed er implementert. Dette er et abonnement hos nettbutikkleverandør. Vi må få tilgang til Google Analytics for å koble Analytics med Google Ads.