CorePhases Innhold og Markedsføring
Vi bruker en spesialutviklet prosess basert på anerkjente metodikker for å hjelpe deg i gang med markedsføringen. CorePhases er første fase i CoreTreks arbeidsmodell. Her utarbeider vi din markeds- og innholdsstrategi, samt taktikk og plan for gjennomføring.
- Gir et tydelig bilde av målgruppens ulike behov, og hvordan du kan svare på disse
- Du får en rød tråd fra dine viktigste mål til konkrete aktiviteter
- Målbart! Du kan enkelt vurdere om en kampanje er vellykket
- Konkret plan med anbefalte tiltak
Slik hjelper vi deg:
Vi starter med en workshop sammen med deg. I workshopen gå vi gjennom:
- Målhierarki
- Målgrupper
- Forskjellige kundereiser og behov
- Strategiske føringer
- Vi setter målbare marketingmål
Etter workshopen får du:
- En rapport som oppsummerer strategi, taktikk og tiltak. Rapporten danner grunnlag for all videre markedsføring
- Anbefalt konkrete aktiviteter - alt med en rød tråd til dine virksomhetsmål
Merkevarestrategi
I tillegg til CorePhases Innhold og Markedsføring kan vi hjelpe deg med merkevarestrategi, utvikle idéer og kommunikasjonskonsepter.
Merkevarer skapes i folks hoder. Det kan være en spesiell følelse eller en assosiasjon folk har til ditt produkt eller tjeneste. Merkevarestrategi handler om å ta kontroll over hva du ønsker at mennesker skal tenke om ditt produkt eller tjeneste.
Når vi jobber med merkevarestrategi tar vi utgangspunk i funn fra CorePhases innhold og markedsføring. Vi bygger videre på innsikten vi fikk om målgruppenes behov og ønsker.
Fordeler med en merkevarestrategi:
- Du får kontroll på hva mennesker skal tenke om ditt produkt eller tjeneste.
- Det skaper en bevissthet rundt hvordan merket skal posisjoneres.
- Du kan jobbe målrettet mot å utvkle kommunikasjon og identitet.
Dette kan vi hjelpe deg med:
- Vi kartlegger kategorien og de største konkurrentene.
- Vi finner mulighetsområder i kategorien og posisjonen du skal ta i folks hoder.
- Med bakgrunn i valgt posisjon utformer vi budskap, visuell identitet og tone of voice.