Hvem trenger en markedsstrategi?

Vårt svar på dette spørsmålet er: Alle virksomheter som ønsker vekst eller skal lansere nye produkter og tjenester. En vellykket markedsstrategi bidrar til at du når målene dine. I CorePhases Innhold og Markedsføring definerer vi den viktige røde tråden fra virksomhetsmål til markedsaktivitetene som skal gjennomføres. 

ikon strategi

CorePhases Innhold og Markedsføring

Vi bruker en spesialutviklet prosess basert på anerkjente metodikker for å hjelpe deg i gang med markedsføringen. CorePhases er første fase i CoreTreks arbeidsmodell. Her utarbeider vi din markeds- og innholdsstrategi, samt taktikk og plan for gjennomføring.

 

 

 
 
 
Fordeler med CorePhases
  • Gir et tydelig bilde av målgruppens ulike behov, og hvordan du kan svare på disse
  • Du får en rød tråd fra dine viktigste mål til konkrete aktiviteter
  • Målbart! Du kan enkelt vurdere om en kampanje er vellykket
  • Konkret plan med anbefalte tiltak
 
 

Slik hjelper vi deg:

Vi starter med en workshop sammen med deg. I workshopen gå vi gjennom:

  • Målhierarki
  • Målgrupper
  • Forskjellige kundereiser og behov
  • Strategiske føringer
  • Vi setter målbare marketingmål

Etter workshopen får du:

  • En rapport som oppsummerer strategi, taktikk og tiltak. Rapporten danner grunnlag for all videre markedsføring
  • Anbefalt konkrete aktiviteter - alt med en rød tråd til dine virksomhetsmål

 

 

bilde av skjema

Merkevarestrategi

I tillegg til CorePhases Innhold og Markedsføring kan vi hjelpe deg med merkevarestrategi, utvikle idéer og kommunikasjonskonsepter.

Merkevarer skapes i folks hoder. Det kan være en spesiell følelse eller en assosiasjon folk har til ditt produkt eller tjeneste. Merkevarestrategi handler om å ta kontroll over hva du ønsker at mennesker skal tenke om ditt produkt eller tjeneste.

 

Når vi jobber med merkevarestrategi tar vi utgangspunk i funn fra CorePhases innhold og markedsføring. Vi bygger videre på innsikten vi fikk om målgruppenes behov og ønsker. 

 

Fordeler med en merkevarestrategi:

 

  • Du får kontroll på hva mennesker skal tenke om ditt produkt eller tjeneste.
  • Det skaper en bevissthet rundt hvordan merket skal posisjoneres.
  • Du kan jobbe målrettet mot å utvkle kommunikasjon og identitet.

 

Dette kan vi hjelpe deg med:

 

  • Vi kartlegger kategorien og de største konkurrentene.
  • Vi finner mulighetsområder i kategorien og posisjonen du skal ta i folks hoder.
  • Med bakgrunn i valgt posisjon utformer vi budskap, visuell identitet og tone of voice.

 

Kontaktperson

  • Sander Alten

    Sander Alten

    Byråleder
    Se e-post

Kom i kontakt med oss


CoreTrek Sandefjord
Klinestadmoen 10
3241 Sandefjord

CoreTrek Sandnes
Holbergs gate 15
4306 Sandnes

CoreTrek Oslo
Myrens Verksted 2
0473 Oslo


 

Postadresse:   CoreTrek AS, Klinestadmoen 10, 3241 Sandefjord